Skall idag fara in till Göteborg och träffa Nina Nordström på firman "Vidd". Hon har fått uppgiften att ta fram förslag på en gemensam logotyp för Kungsbacka - Hanhals församlingar. Syftet är att lyfta fram det gemensamma, samtidigt som det skall visa på det lokala engagemanget. När man ser denna logga skall man förstå att det händer något positivt i Kungsbacka - Hanhals. Och att den vision som båda församlingarna har skall var en slags "garant" för denna logga. Visionen, "Att alla människor i Kungsbacka - Hanhals skall få en personlig tro på Jesus Kristus," är så viktigt!
Tar man sedan med tanken på "Bring a Friend" - att ta med sig en vän, så vidgas perspektivet ytterligare.
Med denna bakgrund skall alltså Nina komma med förslag på logga. Det är en grannlaga uppgift som handlar om form, färg och typsnitt. Den kommer att vara ett led i pastoratets marknadsföring det närmaste året. Kyrkan lever i världen, där många vill ha uppmärksamhet. Viktigt för oss som vill utgöra Kristi kropp, hans heliga eller hur man nu vill beskriva kyrkan och dess gemenskap, är hur vi syns och gör vår röst hörd i samhällets brus. Kyrkan är inte bara byggnaden, den är så mycket mer! Framför allt är den en gemenskap av människor som vill var nära hörnstenen i denna andliga byggnad.
I den första kyrkan användes också logga, så det är inget nytt! Då användes bl. a. fisken som var ett "tecken" på att man var en kristen. Du kanske har sett den på någon bil?
Hur skulle du vilja "marknadsföra" kyrkan om du gavs möjlighet till detta? Kom gärna med dina synpunkter!
Joachim - som vill att evangeliet skall nå ut till människor och att detta inte görs av sig självt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar